Kapitel 5 - Let's see how long it takes

”Var det bara jag som tänkte på att hon är din typ av tjej, Jason.” Ifrågasatte Bruce skrattades och alla nickade instämmandes samtidigt som vi klev in i den lyxiga byggnad där bröllopsfesten skulle hållas. Efter själva bröllopsceremonin hade exakt alla frågor om den nya okända tjej som tagit alla med storm, inkluderat mig själv.
”Det är något med henne som får mig att vilja veta mer.” Min röst var knappt märkbar men jag visste att de uppfattade orden. Servitriserna kom fram direkt när vi nått bordet och gjorde det de är betalda att göra, men även mer än så. Deras blickar sökte runt på oss ett par extra gånger innan de försvann, allt för att göra det klart och tydligt att de var intresserade.
”Jag tyckte hon såg bekant ut, men kunde inte sätta fingret på var jag sett henne.”
”Förstår exakt vad du menar.” Sade jag suckandes. Något med denna tjej fick min puls att öka och ångesten att komma sig sökandes, varför vet jag dock inte, det kan inte vara möjligt att jag träffat henne förut.
”Är det inte hon som kommer gåendes där borta?” Kyle verkade hålla ögonen öppna mer än mig själv. Tio ögon, dock säkerligen mer, sökte sig mot hennes håll då hon gick nerför trappan och blickade ut över människorna runt omkring henne. En snabbt kall blick sköts från hennes håll mot vårt, men hon fortsatte mot baren utan någon eftertanke.
”Hon spelar allt svårfångad.” Skrattade Liam ut.
”Eller så är hon bara inte intresserad.” Ärligt svar från en ärlig Bruce.
”En tjej som hon? Inte intresserad av..” Pekandes med handen på oss alla. ”Detta?”
”Börjar tro att du är dum på riktigt. Har du inte sett henne under kvällen, eller? Hon låter inte någon komma för nära.” Förtydligade Bruce. ”Se för er själva.” Fick han ur sig med blicken på baren där hon stod och hade inlett en konversation med bartendern, Isak? Känner de varandra? Men min fokus flyttades snabbt till något annat, ett par meter bortom henne stod Patrik med sitt gäng, blicken fast på det han vill ha - Victoria.
”Det här kommer bli kul.” Sade jag högt innan jag tog en klunk ur ölflaskan och ett flin uppstod på mina läppar.

Victoria’s perspektiv.
Då mina fötter värkte något så efter allt promenerande fram och tillbaka, tog jag en taxi tillbaka till huset och bytte skor. Var på väg att ringa efter en ny taxi, då jag såg bilnycklarna till min mustang ligga på köksbordet, utan någon vidare reflektion tog jag de och körde tillbaka. Dock har jag börjat ångra det beslutet, då jag vill hålla det faktum att det är min bil, hemligt. Men dessa tankar trycktes bak då jag nådde fram till baren. För varje minut som går letar jag bara ännu mer efter Amanda och Julie, var kan de vara. Mina ögon letade sig fram i folkmassorna och tillslut fastnade den på två lyckliga figurer på dansgolvet, oron sjönk då jag insåg att det var just de två jag letat efter.

”Är du seriös, Victoria?” Rösten bakom mig fick mig att vända mig om och mötas av ett bekant ansikte, Isak, som bartender.
”Seriös om vad?” Svarade jag i förvirring.
”När du väl behöver bära klackar så bär du vans?” Skratt efter skratt lämnade hans strupe. Min blick vandrade neråt och fokuserade på mina svarta läder vans som försiktigt kikade ut under min klänning. Ett flin uppstod på mina läppar.
”Gamla vanor är svåra att bli av med.” Ännu mer skratt och skakningar på huvudet kom från hans håll. ”Oroa dig inte, bytte skor efter ceremonin.”
”Tror jag säkert.” Muttrade han tillbaka.

Min blick vandrade från hörn till hörn. Detta ställe var något jag aldrig upplevt förut - överdrivet fantastiskt. Massiva trappor vid de tre stora ingångarna, där vakter stod och höll koll på gästlistan och allt runtomkring. Inredningen gick i klassisk stil, vitt och handmålningar på väggarna, med stora kristallkronor hängandes från taket. Vita bord dekorerade med blommor var placerade för det mesta överallt, dansgolvet fullt av dansande gäster samt de lyckligt nygifta. En varm luft letade sig in, vilket fick den torra halsen att be om vätska. Tog tacksamt tag om en ölflaska som var utplacerat vid sidan om mig. Vände mig om och lutade kroppen bakåt tillräckligt mycket för att känna det kalla bordets beröring mot min exponerade hud.

”Jason McCann is in the house, så håll utkik.” Viskade Isak i mitt öra.
”Visst, visst.” Mumlade jag tillbaka i ett försök att inte få det och se ut som att jag pratar med mig själv.
”Du vet..” Osäkerheten hördes då han stannade upp mitt i meningen. ”Du ser fantastisk ut ikväll.” Men innan jag kunde be honom och hålla käften, blev jag avbruten av en vissling.
”Tjenare snygging.” Händer detta på riktigt? Är han seriös? En blond kille med hyfsat bakåtslickat hår, troligtvis runt 25 år kom gåendes. Smickrad var jag då inte av denna killes kommentar så jag ignorerade hans existens, men han verkade inte bli påverkad av det.
”Du vet..” Viskade han ut i ett försök att låta sexig. ”Jag bor inte långt härifrån, du kanske vill göra mig sällskap senare?” Ännu en gång försökte han låta förförisk, men det fungerade inte på långa vägar.
”Är inte intresserad.” Svarade jag nonchalant, utan någon som helst ögonkontakt med honom.
”Kan försäkra dig om att det hade vart din livs natt..” Så fort hans fingrar rörde vid ryggöppningen på min ena sida, tog ilskan över. Drog hastigt tag om hans handled, vred den så att smärtan syntes i hans ansikte och kollade för första gången rakt in i hans ögon.
”Och jag kan försäkra dig om att det bästa du kan göra, för oss båda, är att gå tillbaka där du kom från.” Stirrade kallt in i hans ögon. ”Innan jag visar dig hur djupet på havet känns.” Morrade jag ut vilket fick honom att ta ett par steg tillbaka, muttra något ohörbart och röra vid sin numera svullna handled.

”Fan, Victoria. Inte ens tio minuter och killar jagar dig redan.” Hörde jag rösten bakom mig säga.
”Håll käften, Isak.” Muttrade jag tillbaka.
Då jag inte hade mycket och göra vid denna tidpunkt, valde jag att utforska stället ännu mer från min nuvarande plats. Stället var mestadels fullt med killar som antingen såg ut att vara vanliga typer eller kriminella. Tjejerna såg för det mesta vanliga ut, och i min ålder. Efter ett par minuters ögna runt, fick jag syn på hyfsat solbränd hud, smutsblont hår, iklädd en smoking fast en sådan som talade om för alla att han inte var den klassiska typen. Min blick vandrade uppåt ovetandes om att han redan tittar rakt på mig, men det förstod jag då jag möttes av ett par underbart bekanta hasselbruna ögon som sökte efter bastant ögonkontakt med mig. Av någon anledning, fann jag mig själv hålla ögonkontakten vid liv och mitt hjärta började leva sitt eget liv. Han verkade överspänd då han valde att blinka åt mig, vilket fick mig att bita mig i läppen och blinka tillbaka samt avskära ögonkontakten. Skrattade till då jag vände mig om på min plats och kollade upp på Isak som förberedde en drink.
”Låt spelet börja” Dessa tro ord räckte gott och väl för att få honom och möta min blick.

Jason’s perspektiv.
Minsta lilla åsyn på henne, gjorde så att mina hormoner körde sitt eget spratt. Ända sen hon kom in i kyrkan, har jag inte kunnat låta bli att kolla på henne. Tjejers försök att snacka med mig är vardagligt, men att jag numera har något emot det är inte vanligt, allt eftersom den enda tjej jag vill ha uppmärksamhet från är den enda som ignorerade mig. Hur hon gjorde Patrik förbannad och att hon vågade ta det grepp kring hans handled, gjorde henne på alla sätt och vis ännu mer sexig, om det ens är möjligt. Att jag vill ha henne i min säng är en underdrift, jag vill fan göra allt man kan göra med denna tjej.
 
Matt och Kyle snackade om något, Liam dansade med Amanda och jag stod kvar med Bruce som för stunden var upptagen med en tjej som kommit fram. Undertiden Victoria’s blick letade runt i folkmassan, så var min fixerad på henne och det kändes som att hon visste om det då hon härnäst fokuserade på mig. Förväntade mig att hon skulle kolla bort, hade dock så fel som man bara kan ha. Denna intensiva ögonkontakt kändes genom hela min kropp, varje hårstrå stod numera upp och min puls talade om att jag borde lugna ner mig. Tog en vild chansning och blinkade åt henne, vilket fick henne att bita sig i läppen och blinka tillbaka. Om jag trodde att jag kände en attraktion till henne innan detta, så är den tredubblad nu. Klänningen som redan exponerar en del hud, vill jag bara slita av och inspektera bit för bit på hennes kropp. Klarar helt ärligt inte av detta längre.
”Bruce?” Avbröt jag hans och den slampiga tjejens konversation med.
”Ja?” Ifrågasatte han med blicken pendlandes mellan mig och folkmassan runtom oss.
”Hade intensiv ögonkontakt med henne.” Ångrade genast ordvalet då jag vanligtvis inte snackar på det vis, men det verkade fånga hans uppmärksamhet då hans blick pendlade från mig till baren bakom mig.
”Vill du att jag ska gå och snacka med henne?” Hans läppar bildade ett litet leende och hans fötter slog väntandes i golvet.
”Inte ens chans!” Utbrast jag och hans leende växte en aning.
”Vad får dig och tro att du har någon chans att få..” När han pekade mot hennes håll fick det mig och vända mig om, hon satt numera med ryggen emot och pratade i telefon. ”Det där?”
”Du vet att jag kan få vem jag vill, mer än vad du någonsin kommer få.” Fick jag självsäkert ur mig för att irritera honom en aning, men konstigt nog log han tillbaka.
”Ska vi slå vad?” Utmanade han med.
”Alltid.” Svarade jag självsäkert och satte ner ölen på bordet bredvid.
”Låt oss se hur långt tid det tar för dig att knulla henne?” Han flinade vilket fick mig och flina tillbaka. ”Deal.” Var det enda jag sa innan jag vände mig om, men möttes av en tom bar, hon var inte där längre. Bruce började skratta bakom mig och det fick mig och förstå varför han inte blev irriterad innan när jag utmanade honom, han visste att hon inte satt kvar.

”Bruce, var fan tog hon vägen?” Suckade jag åt honom.
”Ingen aning, Jason.” I ett försök att sluta skratta flinade han oskyldigt.
”På allvar, kom igen!” Muttrade jag ut irriterat.
”Du tål verkligen inte en utmaning.” Sade han med blicken vilandes på mig. ”Hon är på väg ut genom den stora ingången.”
”Snällt av dig att dela med av den information.” Hånlog lätt mot honom och började gå i den riktning han sa. Jag kunde se hennes klänning röra sig upp och ner i den fart hon gick, vilket avslöjade ett par svarta vans på fötterna. Ett flin uppstod på mina läppar, verkar som att vi har saker gemensamt. Men innan jag hann gå något längre kändes vibrationer från min ficka, vilket fick mig och stanna upp för att kunna få ut mobilen. Flinet på läpparna försvann och jag morrade irriterat ut. Tvekade inte en sekund utom vände mig om och letade runt efter grabbarna - de alla gick mot mitt håll. Helvete, det är dags igen.

Från Smothers:
Ikväll 23:00, byggnad 81. Kom inte sent.

Allt börjar komma igång nu. För nu kommer Isak förbli okänd, men längre fram kommer ni få veta mer om honom. Nu har det även kommit ut att både hon och Jason har kontakt med de så kallade Smothers. Hmm. Undra vad det kan betyda!

Postat av: Becca

Typiskt att sluta när det är som mest spännande, haha. Lika bra som alla andra kapitel. Ren perfektion❤

Svar: Åh, du är så go så! Dina är allt lika bra ska du veta! Kram kram
nevereverland.blo.gg

2014-01-27 / 21:58:23
URL: http://bieberheaven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback