Kapitel 24 - Heads will roll

Lenas perspektiv.
”Så Liam är upptagen eller vad?” Fokusen som nyligen varit på klädesplaggen sköts allmänt vanligt åt Alli som fortsatte slicka på glassen hon hållit på med under den senaste kvarten. Om det var någon som insisterade på att hjälpa mig att välja ut något till ikväll, så var det hon. Men istället hamnade hon på sängen tänkandes på den kille hon inte kan få.
”Upptagen och upptagen.” Påpekandet samt gesten med ögonen fick henne att uppmärksamma mig på nytt - istället för glassen i hannes hand. ”De är inte officiellt ett par.” Förklarade jag vilket fick henne att vrida om sina lockar mellan fingrarna undertiden hon ilsket började tugga på glasstoppen. Entusiastisk, det har hon alltid varit, men det är även något som stör mig. Hur kan man vara så glad hela tiden - förutom nu det vill säga.
”Vet du om Jason kommer vara där?” Frågade jag rätt slumpmässigt men det fick olyckligtvis en annan reaktion från hennes håll - höjda ögonbryn med ett stort flin.
”Varför? Gillar du honom?” Fnissade hon fram. Återigen himlade jag med ögonen och skakade endast på huvudet med alldeles för många tankar av någon anledning. Gillar jag honom? Är det vad detta är?
”Han är skyldig mig en, eller flera.” Mumlade jag ut innan jag stannade upp föra att kollade mig själv i spegeln. Den långärmade svart kroppsformad klänning tagen från min garderob täckte min nakna, efter en lång stunds klagandet över bristen på färger jag ägde, men den stoning kring ögonen med röda läppar satte pricken över i:et.
”Skyldig dig?” Hånade hon i misstro. ”Vad skulle Jason möjligtvis vara skyldig dig?"
"Något du inte behöver oroa dig för." Sköt jag tillbaka med gåendes från det ena hörn till det andra plockandes saker som snart skulle göra sin nytta. I ett milt kast med fötterna hamnade tofflorna kring mig istället för på, och klackskorna gled på.
"Ohnej, det gjorde du inte." Det ekade skrattet nådde säkerligen ända vägen till de närmsta grannarna.
"Kan jag ha gjort." Ryckte simpelt på axlarna i den ena anledning att få henne och förstå att det inte är en big deal, men även för att borsta av håret från min axel. Men mitt svar verkade hon reagera mer på än förväntat, hennes hopknipna ansikte fick mig att endast skaka på huvudet.
"När du fick chansen att ha hans privata del som din egen?" Flämtade hon ut och fortsatte att bjuda på det höga skrattet.
"Ett par gånger." Korrigerade jag pekandes med fingret. "Jag hjälpte honom lite."
"Kom igen sluta nu, jag behöver inte veta mer." Hon skakade vilt på huvudet samt viftande händerna rakt upp i luften. Skrattade humorlöst ut med fingrarna greppandes mitt numera fluffiga hår och såg mig själv ur olika vinklar - perfekt. Vem vet vad jag egentligen känner för Jason, lusten finns där men om någon mer jämnar ut det vet jag inte. Men om han inte faller för detta - mig - så vet jag inte vad han faller för.


Jasons perspektiv.
Den vita röken spred sig sakta ut genom mina läppar och blev till sist inget mer än en simpel dimma - som fick andetagen att byta tempo för var cigarrettintag. Nöjt suckade jag med blicken vilandes på Matt som hade någon tjej sittandes i sitt knä - under fortsättande upprepningar av handlingen med mina egna läppar och cigaretten. In och ut. På så många olika sätt.
”Varför är inte du ute på jakt?” Matt talade utan några som helst problem upp nickandes mot mig när jag blåste ut ännu mer rök. ”Säg inte att det är på grund av tjejen som inte ens är din tjej.”
”Det finns inget att säga.” Slog jag tillbaka med vilket verkade göra mer nytta hos tjejen i hans knä, än hos oss två som hade diskussionen. En simpel fråga om hon okända i hans knä hade velat göra mig sällskap, skulle lämna honom förtvivlad kvar när hon faktiskt hade lämnat honom i sticket - tänkte jag roat fram. Det var ett bra tag sedan någon av det andra könet haft min uppmärksamhet när vi begett oss ut.
”Vad tycker du om henne då?” Det märktes att han inte skulle ge upp och att han önskade mer information ur mig än vad han skulle få. Det som blev berättat för Kyle, är mellan oss två. Behöver inte mer frågor kring henne eller mig - det är inget på gång. Jag är Jason McCann, ingen annan. Men börja bete dig som det då. Att sätta mig själv i det tillståndet där jag kan bli sårad eller såra någon annan, kommer jag aldrig göra. Inte för en sekund. Alla relationer slutar illa. Alltid någon av de två som kommer till skada.
”Hon är annorlunda, men dubbelt så irriterande som tjejer brukar vara.” Lögn. Lögn. Lögn. Ryckte på axlarna och fortsatte arbeta cigaretten mellan mina läppar - med den okända tjejens blick vilades på mig. För att vara ärlig, så är hon inte ett hopplöst fall och utan tvivel skulle jag kunna ha en bra stund med henne. Men tänker inte bryta den manliga koden - inte för denna tjej i alla fall - för ett simpelt ligg som säkert inte kommer pågå länge.
”Jag bad Amanda ta med henne i morgon.” Rösten som tog mig på bar gärning tillhörde ingen mindre än Liam. ”Så ni kan prata eller något, ni är så lika.” Ett dolt leende lekte i mina läppar men det försvann då jag blåste ut mer rök. ”Vi är inte lika.”
”Ni är båda vinnarskallar.” Om det är något jag verkligen hatar, så är det när analyseringen av saker och ting som gäller mig eller människor i min närhet blir hans verklighet. Men han är den smarta - så vad ska man förvänta sig.
”Du har knappt snackat med henne men sägs veta allt om henne?” Höjde frågandes på ögonbrynet vilket verkade roa honom.
”Hon är ingen öppen bok, utom mera en igenstängd oöppnad bok.” Skrattade han fram. ”Men till skillnad från dig så har jag Amanda som berättar saker.”
”Fortsätt.” Uppmanade jag honom med. Samma sak som vill hålla mig borta från allt prat om henne, så lockar det mig. Att vi inte setts eller pratat på mer än vecka känns skönt då det får gamla mig att komma tillbaka - men samtidigt plågsamt. Lika mycket som jag vill kämpa emot mina egna känslor, så börjar jag förstå att hon ständigt finns någonstans i mina tankar.
”Hon hällde häromdagen sitt kaffe över kassörskan i Starbucks för det var kallt. Gick hem hela vägen från Amandas hus efter ett bråk och hon smällde till någon kille på käften när han rörde henne.” Roat skakade han på huvudet och lutade sig bak mot den gråa vägg. Varje ord. Varje förklaring. Fick mig endast och inse att vi faktiskt är mer lika än vad jag tidigare trott - alldeles för lika. Men denna dag - hela denna vecka - har vart till för mig och endast mig. Ingen Victoria i tankarna - alls - och det kommer jag inte låta gå till spillo nu från ingenstans.
”Hon har ett hett temperament. Men det betyder inte att vi kommer gifta oss.” Rullade mina ögon i en väldans fart som hade kunnat få de att stanna upp.
”Ni skulle allt få söta barn.” Skrattade Matt högljutt ut vilket fick tjejen i hans knä att skrocka till och oss resterande - med människorna kring - att kolla relativt chockat mot hans håll. Den sortens ärlighet - kan man lika väl hålla till sig själv
”Jag sticker nu.” Benen drog mig upp. ”Vi ses senare.” Gjorde de klassiska handslagen med de båda innan jag skyndat började gå därifrån skakandes på huvudet av ren irritation. En sak - och en sak bara - behöver jag nu. Det var ett bra tag sedan så varför inte gå ut på den lilla jakt som tidigare denna kväll blev ett samtalsämne. Det kommer inte hjälpa dig med problemen. Men det är just det de kommer göra - hjälpa mig.

Benen bar mig nerför trappor - som leder bort från salen med alla okända samt kända. Aktivt kollade jag ner på mobilen i min hand, letandes efter inget mindre än ett telefonnummer till någon som kan sysselsätta mig i natt. Det kliv som skulle komma till att bli de sista upphörde då jag kolliderade med en okänd figur och fördubblat hamnade i chock.
”Fan, det var inte meningen.” Flämtade jag ut och såg fortfarande inte ansiktet - men det jag såg tydde på att det var en tjej. Att vara en idiot när det kommer till tjejer är en sak, men att fortfarande respektera dem som min mamma lärde mig är en annan. One night stands räknas dock inte. Stack ut min hand och hjälpte henne upp på benen, men när det blonda hår som tidigare dolt hennes ansikte avslöjade det som fanns bakom blev jag ännu mer chockad. ”Lena? Vad gör du här?”
”Tack för att du frågar hur det gick.” Skrattade hon fram i något som mer som ett tonårsfnitter. ”Alla gäng är ju här, så varför skulle inte jag vara det?” Ännu mera fnitter lämnade hennes strupe. Men till skillnad från henne var jag inte särskilt road av situationen - fram till att en tanke slog mig.
”Har du lust att göra något för gamla tiders skull?” Förvirrat rynkade hon ihop ögonbrynen och mötte min blick i väntan på något bevis på att det jag talar är sanning. Något inom mig ville mötas av de mörka ögonen istället för dessa ljusa. Sluta Jason.
”Vad hade du tänkt dig?” Hennes huvud hamnade på sned och det lekfulla leende skickades iväg mot mitt håll - som jag vanligtvis aldrig hade funnit attraktivt om jag verkligen inte är i behov av något snabbt. Men nu är jag det, och hon var helt enkelt alldeles för simpel för att låta glida förbi utan att användas till något kul.
”Du vet.” Svepte fingrarna nerför hennes käkben och flinade lätt. ”Vi kan åka hem till mig, till att börja med.” Hon bet sig i läppen och verkade inte behöva någon tänkartid då hon genast nickade. Flinet sen innan blev något större då jag ännu en gång såg ut genom utgången. ”Villig att ta en tur med mig?”
”Är det en inbjudan till att rida dig, eller är det ett påstående?” Kunde inte låta bli att skratta till - den här tjejen försöker för mycket. Sträckte ut armen tillräckligt mycket för att ta ett grepp kring hennes hand, vilket fick minnen att leta sig fram. Tänk inte på henne. Påbörjade vägen ut i kylan mer skyndat än innan, behöver verkligen det här.
”Tänker inte göra det här ute.” Viskade hon ut i ett försök att låta förförisk. Hånskrattade till och hastigt befann sig mina läppar på hennes, vilket fick kroppen som tidigare varit säker på sin sak att falla i kollaps framför mig.
”Är inte så kinky.” Mitt ordval i hela denna mening verkade påverka henne en aning mer än vad min kyss tidigare gjort. Med någon meter framför henne fortsatte jag gå innan jag stannade upp vid den glänsande svarta motorcykel med gråa detaljer längst sidorna. Tiden att inspektera henne undetiden hon inspekterade motorcykeln farmför sig, räckte gott och väl till. Om det bara var hon som stod där. Ilsket drog jag handen genom håret för att få bort tankarna - tänker inte förlora någon mera tid. Kraftfullt letade sig mina läppar mot hennes och i ett enkelt grepp kring hennes höfter fördes hon simpelt närmare motorcyklen. När hennes baksida lätt slagit i drog jag mig tillbaka och kollade ner på henne.
”Du borde klä dig såhär oftare.” Vände henne om så att hennes bakre del numera - hårt - placerades mot min nedre del som börjat bli uppjagad. Greppet kring hennes kropp lättade allt för att låta mig svänga benet över det mjuka lädret. I ögonvrån såg jag henne bita sig i läppen och ta efter mina egna handlingar, enda skillnaden då hon lindrade armarna kring min midja.
Håll i dig, baby.” Med ett stort leende placerade hon huvudet nära mitt eget - bakifrån - och så fort vrålet från motorn hördes kunde jag endast föreställa mig hur hela hennes kropp redan skriker efter min egna.
Ojoj, vad händer. Dottern till Smothers ledare kom helt plötsligt med i bilden, hur ska det här gå! Vad tycker ni om detta?

Postat av: Nathalie

Skit bra :D

2014-04-19 / 19:36:17
Postat av: Anonym

Jag kommenterar inte alltid, men jag ska verkligen försöka för att vissa den enorma tacksamheten för att du skriver denna otroligt sjukt fantastiska novell. De händer alltid något i dina kapitel, de är inte sega i handlingen, allt är bara helt perfekt! Ville bara att du ska förstå vilken stor talang du har och tack för du tar dig tid och ger oss detta.

2014-04-20 / 21:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback